Til kassen
Totalt: 0,-
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
Til kassen
Total: 0,-
Alle varer på lager i Norge | Fraktfritt over kr. 1500,- | Rask levering!

Salgsbetingelser

SALGSBETINGELSER

Salgsbetingelser for Honeyoak.no (Hestholm AS)

Utover nedenstående salgsbetingelser har du som kjøper hos Honeyoak.no alltid: 

-       Trygg og sikker handel gjennom Klarna og Vipps.
-       Fast frakt på 99 kr – gjelder alle varer der det ikke er opplyst om annet.
-       Fri frakt på kjøp over 1500,- kr 
-       Mulighet for valgfritt leveringssted via MyPack
-       Rask levering av varer – alle varer sendes samme dag ved bestilling før kl. 15:00 hverdager.
-       14 dager full returrett - angrerett
-       Raskt svar på mail, telefon og Facebook

 

Innledning:

Alle kjøp hos Honeyoak.no er regulert av de nedenstående salgsbetingelser basert på Forbrukerrådets retningslinjer for forbrukerkjøp av varer over Internett.  Honeyoak.no er heretter betegnet som Selger eller “vi”, mens Kjøper er den som er oppgitt i bestillingen og benevnt som “du”, “deg” eller “ditt”.

 

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

 

2. Partene
Selger Firmanavn: Honeyoak.no (Hestholm AS)
Kontaktadresse: Bedriftsveien 21a, Sandnes
E-post:  post@honeyoak.no
Telefonnummer:  40216369                                      
Organisasjonsnummer: 997 856 619

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

 

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss. HoneyOak.no tar forbehold om feil priser og beholdning.

 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

 

6. Betaling

Klarna Checkout

Honeyoak.no bruker Klarna Checkout som betalingsløsning. Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Med denne betalingsløsningen kan du som kunde velge å betale med Klarna Faktura, Klarna Delbetaling eller med kort (Visa og Mastercard). Standard betalingsmetode er Klarna Faktura, men du kan enkelt bytte betalingsmetode etter at du har trykket ”Kjøp”. Ved Klarna Faktura så vil du motta faktura på e-post når varen sendes fra vårt lager. Standard betalingsfrist er 14 dager.

Almenne vilkår for Klarna Checkout finner du her. 

Vipps:

Hos Honeyoak.no kan du velge å betale med Vipps i vår online checkout. Du kan lese mer om Vipps vilkår for betaling her: https://www.vipps.no/vilkar/vipps-terms-and-conditions

 

7. Levering m.v.

Honeyoak.no pakker og sender alle varer samme dag dersom ordren kommer før kl 15:00 på hverdager. Ordrer mottatt etter kl 15:00 på hverdager og lørdag, søndag og helligdager pakkes og sendes første virkedag.

Vår standard fraktalternativ MyPack levert av PostNord har fast fraktpris på kr 99,- over hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen der Postens egne satser gjelder (dette oppgis i kassa ved betaling). Egne priser gjelder også for småordrer med lite volum eller leveranser Hjem på Døren eller til Bedrifter med tjenesten Bedriftspakke. Her blir fraktprisen beregnet ved utsjekk ved betaling.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på utleveringsstedet blir pakken sendt i retur til oss, og da vil kjøper bli belastet med et gebyr på opptil 250 kr samt både tur/retur frakt.  Dersom Hestholm AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale ny fraktkostnad i tillegg til gebyrene for uavhentede pakker.

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale utleveringsted. Alle ordrer har sporingsnummer og kan spores. Unntak er pakker som blir sendt som brev/Mypack Small Home.

I tillegg til å få levert varene via Mypack, så kan en velge å hente ordren på vårt lager i Sandnes. Henting må avtales. Informasjon om dette blir sendt i epost.

 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

 

9. Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til og uten grunn mulighet til returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Rett til å angre gjelder kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år. (Honeyok.no sender angreskjema som en del av ordrebekreftelsen.)

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. 

Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

 

10. Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

 

11. Reklamasjon på produkt

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen straks etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Send oss en e-post med bilder og forklaring på hva som er mangel ved varen, så skal vi så raskt som mulig ta kontakt med deg for å finne en løsning. 

Dersom reklamasjonen gjelder skade fra transportør trenger vi også her bilder av skadet emballasje dersom den er synlig.

 

12. Ekstraordinære forhold

Honeyoak.no er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler fra Honeyoak.no sin side. Dette gjelder likevel ikke hvis Honeyoak.no kan vise til at mangelen skyldes forhold utenfor Honeyoak.no kontroll, og som Honeyoak.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller hindre følgene av. Honeyoak.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler, med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Honeyoak.no's side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.